Iz učionice
■ OŠ KAJZERICA, ZAGREB ■
Lektira bez suza
objavljeno: 15. travnja 2021.

Kreativan se pristup lektiri temelji na dječjoj znatiželji i razigranosti. Učenik u igri izražava svoje želje i interese razvijajući svoje emocije i intelektualne sposobnosti.

Zainteresirati učenike za čitanje zahtjevan je izazov svakog učitelja. Učenici bolje reagiraju na drukčiji, odnosno kreativan pristup, jer im je zanimljivije kada nešto moraju sami izraditi.

Razmišljajući kako zainteresirati učenike da zavole pisanu riječ, i da prva lektira ne bude nešto što je samo razgovor o pročitanoj priči, odlučila sam obraditi lektiru bez standardnog pisanja dnevnika čitanja.

U prvom smo razredu bili uključeni u projekt Čitajmo lektiru zajedno. Cilj je projekta bio razvijanje čitateljskih interesa, vještina samostalnosti, maštovitosti, prava na izražavanje vlastitog mišljenja, upoznavanje načina rada drugih učenika, osposobljavanje učenika za samostalno čitanje i poimanje književnih djela.

Nakon pročitanog djela Hansa Christiana Andresena Crvenkapica i pogledane kazališne istoimene predstave Crvenkapica u prometu, upoznala sam učenike s pojmom i strukturom bajke. Uslijedilo je stvaranje vlastite bajke. U programu produženog boravka izradili su slikovnicu nove bajke Crvenkapica.

Bila je to odlična vježba izražavanja, komunikacije, stvaranja i pisanja poštujući strukturu teksta.

Radi poboljšanja sposobnosti pamćenja odigrali su memory, igru uparivanja parova likova i događaja pročitane bajke.  

Kocka je pričalica pomogla u sastavljanju izjavnih, uskličnih i upitnih rečenica.  

Izrada lutaka i osmišljavanje predstave bio je najzanimljiviji zadatak kojemu su se učenici iznimno razveselili.  

Istaknula bih razigranu i veselu atmosferu tijekom igranja uloga. Na satu Prirode i društva ponovili smo snalaženje u prostoru. Pojam niza ponovili smo na satu Matematike.  

Pjesmom Crvenkapica odradili smo sat Glazbene kulture.

Na satu su Informatike učenici u digitalnom alatu Kahoot nacrtali Crvenkapicu. Okušali smo se kao i umjetnici crtanjem Crvenkapice. Igrom tišine završili smo integrirani tjedan.

Različitim aktivnostima na temu Crvenkapice razvijali smo govor, vizualnu percepciju usmjerenu koncentraciji i pažnji te logičko razmišljanje i zaključivanje. Kreativnan je pristup ovom lektirnome djelu učenicima bio zanimljiv i drukčiji te su na kraju zaključili da se lektire ne trebaju plašiti, već uživati u čitanju.

■ Napisala: Ines Smolčić, učiteljica savjetnica, OŠ Kajzerica, Zagreb ■