Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – buduće učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Na kraju prvog razreda
objavljeno: 12. lipnja 2017.

Svi su umjetnici čim umoče kist u boju. Moja kći nije usvojila osnovne elemente koji su bili potrebni za prvi razred.

Najvažniji je element koncentracija, odnosno pozornost – u prvom bi razredu djeca trebala biti dovoljno zrela da mogu slušati druge nešto dulje od 20 minuta. 

O našim sam pripremama za prvi razred već pisala:

  • ŠTO RODITELJI TREBAJU NAUČITI SVOJE PRVAŠIĆE?

https://www.skolskiportal.hr/kolumne/dnevnik-jednog-odrastanja/sto-roditelji-trebaju-nauciti-svoje-prvasice/

S mojom je prvašicom sve počelo, trajalo i završilo bez ikakvih problema. Priprema joj je omogućila da zna sve što je bilo potrebno kako bi samostalno krenula u prvi razred.

Od prvog je dana bila (i još je uvijek) jako samostalna.

Sama piše zadaće (dobila je dva-tri minusa zbog nenapisanih zadaća tijekom godine), sama sprema torbu, prije provjere sama traži dodatan materijal za vježbanje.

Međutim, ne pretrgne se od učenja.

Svakog dana ima dovoljno vremena za igru i dovoljno vremena da posjeti svoju virtualnu farmu. Isto tako vikendom ide s nama na organizirane izlete.

Učiteljica je zakon!

Tako ona doživljava svoju učiteljicu. Neopisivo obožava sve što učiteljica kaže. Ide na dramsku grupu jer baš tu grupu vodi njezina učiteljica. Ako ja kao mama kažem da treba vježbati pisanje, suprotstavi mi se i kaže: „Učiteljica kaže da lijepo pišem.“

 

Najveći sam napredak svoje kćeri uočila u matematici. Moje dijete ima ono nešto – apstraktno joj mišljenje nije strano, zna povezivati, mijenja mjesta znamenkama bez ikakvih problema. Kad joj postavim neku mozgalicu, ona kaže da jednostavno „vidi“ točan odgovor.

Suprug i ja provodimo s njom puno vremena u dvorištu/parku, pa je tako ove godine naučila voziti bicikl (i tada je bila jako samostalna), igrati badminton te loviti i bacati loptu (igra graničara).

Jedino smo malo zapostavili likovni izričaj jer je njezinu znatiželju u tom području potpuno zadovoljila nastava. Više je zanimaju brojke i čitanje nego tempere u rukama.

Čitanje i dalje vježba sama. Svaka dva mjeseca kupimo knjigu ili dvije. Isto tako posuđujemo knjige u knjižnici koje ona čita. Vrlo često čita nam naglas što zna biti zamorno. Međutim, potičemo je na to. Suprug i ja rado čitamo, pa je i ona razvila naviku čitanja.

Područje koje još nismo razvili do punog potencijala je pjevanje. Iznimno je dobra u slušanju – zapamti melodiju i tekst te ih točno reproducira. Nažalost, u našem malom mjestu ne postoji glazbena škola, pa je taj njezin talent još na čekanju. Samo slušajući glazbu, bez poznavanja nota, naučila je svirati njoj drage pjesme na usnoj harmonici i sintesajzeru.

Prijatelji iz škole postali su i naša obiteljska svakidašnjica jer se s njima druži i tijekom praznika.

Na kraju ove kolumne mogu zaključiti da moja kći jako voli školu, ali i dalje najviše voli s roditeljima dolaziti do novih spoznaja (upravo s tatom istražuje svemir) te da je njezina dobra pripremljenost za školu bila ključ uspjeha.

Ovog ćemo se ljeta pripremati za drugi razred i uživati u aktivnostima koje za nju pripremam. Bit će to samo naše vrijeme.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home  | UHURN Zvono

……………..

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.