Iz stranih medija
DOBROBIT UČITELJA I UČENIKA
Ako pitate ravnatelje, učitelji bi smjesta trebali prestati raditi sljedeće…
objavljeno: 27. veljače 2023.

Mnogi su ravnatelji izjavili kako bi voljeli da učitelji posao ne nose kući. „Uvijek će nešto ostati nedovršeno“, napisao je jedan ravnatelj. „Posao ostavite na poslu i uživajte sa svojom obitelji.“

Što bi učiteljice i učitelji smjesta trebali prestati činiti kako bi doprinijeli i vlastitoj dobrobiti i dobrobiti svojih učenika, možete pročitati u novom članku.

Članak 10 Things Educators Should Stop Doing, According to Principals objavljen je na portalu WeAreTeachers.

Nedavno smo u našoj grupi za ravnatelje na jednoj društvenoj mreži poveli razgovor koji je uskoro skrenuo u razmišljanja i komentiranja o tome što bi učitelji trebali prestati raditi. Možda će vas iznenaditi što se sve ondje moglo pročitati.

Učiteljice i učitelji, prema mišljenju velikoga dijela ravnatelja, trebali bi odmah napustiti sljedeće:

1️⃣ Odgađanje odlaska na zahod

„Odgađanje je štetno i za mjehur i za bubrege. Istraživanja to dokazuju“, kaže jedan od članova grupe.

Dajemo neograničenu potporu tom prijedlogu te stoga olakšajmo učiteljima odlazak na toalet tako što će u svakom trenutku imati zamjenu ili tako što ćemo odnose s učenicima graditi na povjerenju kako bi nakratko smjeli ostati sami u učionici.

2️⃣ Svakodnevno dodjeljivanje domaće zadaće

Nekoliko je ravantelja istaknulo dodjeljivanje domaće zadaće. I u pravu su. Dobrobit domaće zadaće, osobito od prvoga do šestoga razreda osnovne škole, dovodi se u pitanje. O tome možete pročitati ovdje.

3️⃣ Kažnjavanje učenika u razrednoj nastavi zbog kašnjenja

Da! To je jedna od besmislenih politika kažnjavanja. Većina djece u razrednoj nastavi oslanja se na odrasle pri dolasku u školu te ne bismo trebali kažnjavati djecu zbog pogrešaka njihovih roditelja.

4️⃣ Razgovore o tome što su djeca radila tijekom praznika

Takvi se razgovori učestalo vode nakon zimskih i proljetnih praznika, a mogu povrijediti mnogu djecu. O tome više pročitajte ovdje.

5️⃣ Nošenje posla sa sobom kući

Mnogi su ravnatelji izjavili kako bi voljeli da učitelji posao ne nose kući. „Uvijek će nešto ostati nedovršeno“, napisao je jedan ravnatelj. „Posao ostavite na poslu i uživajte sa svojom obitelji.“

I s tim se u potpunosti slažemo. No, i ovaj put pozivamo ravnatelje da poštuju granice te izbjegavaju dodjeljivanje dodatnih zaduženja, poštuju vrijeme provedeno s obitelji te stvaraju rasporede i uvjete koji će učiteljima omogućiti obavljanje obveza u školi za vrijeme radnoga vremena, a ne da ih moraju nositi kući.

6️⃣ Pravopisne provjere i diktate koji se provode svakoga tjedna

I takvi zadatci, baš kao i domaće zadaće, nisu ono na što upućuju rezultati suvremenih istraživanja. (Poveznica vodi do teksta na engleskome jeziku – nap.)

7️⃣ Sustave nagrađivanja i škrinjice s blagom

„Nagrađivati učenike koji se ponašaju u skladu sa strahom od kazne ili kažnjavati one koji nemaju određene vještine kojima bi ispunili očekivanja, nešto je što moramo napustiti“, napisao je jedan ravnatelj. A evo i zašto esktrinzične nagrade ne donose dobrobit ni pojedinim učenicima, ni razrednim odjelima u kojima se primjenjuju, a – na kraju krajeva – ni učiteljima koji se njima služe.

8️⃣ Nestručno postavljanje dijagnoza

Ostavimo dijagnosticiranja učenikovih stanja stručnjacima koji se time bave, a na nama je da mu pristupamo na najbolji način u polju vlastita profesionalnoga i ljudskoga djelovanja.

9️⃣ Kontraproduktivne jezične prakse: Opisivanje učenika polaženjem od nedostataka

Kada razgovor počnemo isticanjem onoga što dijete može, tražimo mogućnost. Kada počinjemo nabrajajući ono što ne može, tražimo problem. Više o tome možete pročitati ovdje. (Tekst je na engleskome jeziku – nap.)

🔟 Jačanje mentaliteta mi protiv njih

„Nikako ne mogu prihvatiti podjelu na učitelje i ravnatelje. Bilo bi bolje kada bismo tražili načine kako se udružiti i raditi na dobrobit naših učenika“, piše jedna ravnateljica. Druga dodaje: „Svi radimo u obrazovanju i morali bismo težiti razumijevanju i međusobnu pomaganju kako bismo svi zajedno napredovali.“

I mi smo suglasni da takva podjela nije uvijek od pomoći – no, kako bismo ju nadvladali, učitelji bi morali imati svoja mjesta za stolom za kojim se donose odluke te bi ih trebalo osnaživati za sudjelovanje u odlučivanju unutar njihovih školskih zajednica. 

Kako bi izgledao vaš popis onoga što bi učitelji smjesta trebali prestati raditi? Možete ga podijeliti ispod objave ovoga članka na stranicama Školskoga portala na Facebooku.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice prilagođen i dopunjen, a poveznica na izvornik nalazi se na kraju ove napomene ■ napisala: skupina autora iz Uredništva portala WeAreTeachers SAD: WeAreTeachers – portal koji se bavi temama školstva i obrazovanja ■ izvornik: www.weareteachers.com