Aktualno
AKO UČENIK NIKAKO DA POČNE S RADOM, NE ZNAČI DA NE ŽELI
Trebaš li pomoć?
objavljeno: 7. listopada 2020.

Kada učenici odgađaju početak rada i nikako ih dočekati da prionu na zadatak, učitelji to znaju prepoznati kao neposluh te ih po kratkom postupku ukoriti. Jednostavno su vođeni predodžbom da učenik ne želi ili odbija raditi.

Tako je bilo i u učionici učiteljice i autorice Katrine Ayres sve dok joj se jednoga dana, u radu s osmašima, nije otvorio sasvim drugi pogled i na njih, i na njihovo odugovlačenje, ali i na sebe i postupanje kojemu je do tada gotovo redovito pribjegavala…

Pročitajte u nastavku.

Priznajem. Katkad sam sarkastična prema svojim učenicima. U pravilu to nije nimalo dobro, ali jednom je donijelo reakciju koja mi je otvorila oči.

Živi li i u vama zao duh sarkazma?

Jednom, za vrijeme nastave s osmašima, bacim pogled po učionici i ugledam dvojicu kako se smiju i šale iako je vrijeme bilo određeno za rad. Pojavio se moj sarkastični zloduh i čula sam samu sebe kako pojačanim glasom govorim: Vas dvojica, trebate neku pomoć tamo? – Na moje iznenađenje, jedan od njih pogledao me je s poštovanjem i s određenom poniznošću odgovorio: Da, možete mi pomoći?

Pa dobro onda, pomislih.

Koliko sam puta vikala, kažnjavala ili jednostavno bila uznemirena zbog toga što učenik nikako da krene s radom…

Mogući razlog zašto učenici odugovlače

Istina je, učenici bi trebali pitati za pomoć, ali katkad se, iz raznih razloga, osjećaju loše to samoinicijativno učiniti pred drugim učenicima. Smijem li ih kriviti zbog toga?

I sad… Što VI činite kada ne znate kako nešto otpočeti?

Odgodite dok ne dobijete potrebne informacije, zar ne? Razgovarate s prijateljima?

Ako učenik ne radi, postavite mu to jednostavno pitanje

Od toga dana uvijek nastojim pitati učenike koji još nisu počeli raditi trebaju li pomoć umjesto da navalim s optužbama i prijekorima.

Gotovo je nevjerojatno koliko njih odgovori: Da.

A sada, samo naprijed – kreirajte nastavu kakvu vi i vaši učenici zaslužujete!

Tekstove o upravljanju razredom možete naći i na ovim poveznicima:

Kako postići da vas učenici čuju

Ometite učenike u ometanju

Odgojite učenike samopokretače koji znaju što, kada i kako

■ NAPOMENA ■ piše: Katrina AYRES, učiteljica, autorica nekoliko knjiga na temu poučavanja i predavačica; osnivačica i glavna urednica mrežnih stranica Positive Teaching Strategies SAD: Awesome Teacher Nation – još jedan blog učiteljice Katrine Ayers, poznat i pod imenom The Monday Morning Sanity Boost, na kojem dijeli ideje za kvalitetan i zadovoljstvom ispunjen rad u nastavi ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je djelomice dorađen s obzirom na izvornik ■ izvornik: awesometeachernation.com