…imao je namjeru uputiti vas kako se snaći, što koristiti… i da Vam otkrije što niste znali… Nadamo se da smo ovim serijalom pomogli, da će mnogima zaista biti od koristi, a da vam svih 20. nastavaka bude pri ruci sve smo posložili redom.
………………………………………………….
Startali smo na Školskom portalu 19. studenog 2015. a 20. nastavak objavljen je 30. ožujka 2015.
………………………………………………….
Od tapiserije do klika [01.]
Mnogi su pisci inspiraciju za pisanje tražili i pronalazili uz obale nekih mora, okruženi prirodom, oblacima, šumom valova i glasanjem galebova. Igrom slučaja i uvodnik ove kolumne nastaje u sličnom okruženju.
Prigrlimo mobitele u nastavi povijesti – pokušaj Kahoot! [02.]
Škole i nastavnici već godinama gube bitku protiv „zlih“ mobitela koji su se ušuljali u razrede. Ti su mobiteli u posljednje vrijeme postali još i „pametni“.
Na nastavu povijesti ponesite vlastite uređaje – primjer filma [03.]
Prošli smo se tjedan odlučili prigrliti mobitele i koristiti ih u nastavi povijesti. U današnjem primjeru objasnit ću koncept koji se iz poslovnog svijeta probio u obrazovanje i dati primjer njegove kreativne upotrebe.
Mobiteli na terenskoj nastavi – Instagram [04.]
U savršenom svijetu obrazovanja nastavnici povijesti bi svoje učenike redovito vodili u muzeje, arhive, knjižnice, arheološka nalazišta, mjesta sjećanja i na razne druge lokalitete.
Facebook – ovako ili onako [05.]
Nastavnici mogu ignorirati Facebook i tako dobiti bitku, ali sve je izglednije da Facebook dobiva rat.
Pinterest – pomoć u organizaciji grafika [06.]
Jesam li baš pravi digitalni lumen kada svake godine iznova na internetu tražim onu super fotografiju ili karikaturu?
HistoryPin – usporedba prošlosti i sadašnjosti [07.]
Ponekad u digitalnoj današnjici poželim biti dijete i vratiti se u onu divnu fazu početnog otkrivanja prošlosti i usporedbe s današnjicom.
Google pri ruci [08.]
Moraju li digitalni urođenici učiti istu količinu činjenica kao mi nekada ili ih je dovoljno uputiti kako kritički vrednovati informacije nađene na internetu?
Digitalni svjedoci [09.]
Oleg Mandić je u jednom od brojnih intervjua u posljednjih nekoliko godina rekao: „Imao sam prekrasan život zahvaljujući Auschwitzu.“
Budimo lumeni [10.]
Lumen Štrumpf kaže u jednoj epizodi: „Čuli ste što je rekao Papa Štrumpf! Čeka nas veliki posao i zato samo rad, rad, rad.“
Umne mape i druge sheme [11.]
Ponekad poželim da kreativni nered na svom stolu mogu pretvoriti u umnu mapu kako bih dokazao da to nije samo nered.
Računalne prezentacije u poučavanju [12.]
Tjedan za tjednom skačemo od aplikacije do aplikacije bez doticanja najčešćeg digitalnog gosta u razredima – računalnih prezentacija.
Umrežavanje oko povijesti [13.]
Prije nekoliko godina, kada su našim televizijskim ekranima vladali Sulejman i Hurem, učenici su mi više puta rekli da sad znaju o njima više od mene. Odgovorio sam im da to ovisi o perspektivi iz koje gledamo.
U oblacima riječi [14.]
Držati glavu u oblacima nije baš previše poželjno u školi, ali koristiti oblake u poučavanju može biti korisno.
Digitalno oživljavanje slikovnih izvora [15.]
Slikovni izvori u poučavanju povijesti imaju značajnu ulogu, a online alati nam olakšavaju njihovo korištenje. Tamo negdje daleko iza sedam gora i sedam mora čudesna je zona obrazovanja poznata kao Skandinavija.
Dvije-tri online vremenske crte [16.]
Traženje digitalnih lenti vremena je poput misije na Mars – puno istraživanja s upitnim rezultatima, a možda nam ostanu samo krumpiri (gledali Marsovca?).
Infografike i lente u poučavanju povijesti [17.]
Prošli smo tjedan naposljetku ipak otkrili odličnu aplikaciju za lente vremena, a uz to ćemo malo tipkati i o infografikama.
Istraživački projekti malih povjesničara na blogu i wikiju [18.]
Blogovi i razne varijante wikipedije mogu nam poslužiti za istraživanje i prezentaciju rezultata. Razni blogerski i wiki alati promijenili su način korištenja informacija.
Posebni digitalni alati samo za povjesničare? [19.]
U moru digitalnih alata rijetki su oni koje bismo mogli proglasiti namijenjenima isključivo poučavanju povijesti.
IKT je s Venere, povjesničari su s Marsa [20.]
Klasičnoj karikaturi povjesničara s povećalom i knjigama u rukama u današnje vrijeme moramo dodati simbol Wi-Fi i digitalne gadgete.