SVIH 20 NASTAVAKA NA JEDNOM MJESTU

20 web alata za nastavu povijesti

četvrtak, 7. travnja 2016.

Serijal trajno korisnih priloga za učenike i nastavnike povijesti, autora Miljenka HAJDAROVIĆA, nastavnika povijesti u Srednjoj školi Čakovec, koji tijekom desetljeća rada u struci aktivno istražuje i upotrebljava IKT u nastavi...

20 web alata za nastavu povijesti

...imao je namjeru uputiti vas kako se snaći, što koristiti... i da Vam otkrije što niste znali... Nadamo se da smo ovim serijalom pomogli, da će mnogima zaista biti od koristi, a da vam svih 20. nastavaka bude pri ruci sve smo posložili redom.

..........................................................

Startali smo na Školskom portalu 19. studenog 2015. a 20. nastavak objavljen je 30. ožujka 2015.

..........................................................

 Od tapiserije do klika  [01.]  

Mnogi su pisci inspiraciju za pisanje tražili i pronalazili uz obale nekih mora, okruženi prirodom, oblacima, šumom valova i glasanjem galebova. Igrom slučaja i uvodnik ove kolumne nastaje u sličnom okruženju.

Prigrlimo mobitele u nastavi povijesti – pokušaj Kahoot!  [02.]

Škole i nastavnici već godinama gube bitku protiv „zlih“ mobitela koji su se ušuljali u razrede. Ti su mobiteli u posljednje vrijeme postali još i „pametni“.

Na nastavu povijesti ponesite vlastite uređaje – primjer filma [03.]

Prošli smo se tjedan odlučili prigrliti mobitele i koristiti ih u nastavi povijesti. U današnjem primjeru objasnit ću koncept koji se iz poslovnog svijeta probio u obrazovanje i dati primjer njegove kreativne upotrebe.

Mobiteli na terenskoj nastavi – Instagram [04.]

U savršenom svijetu obrazovanja nastavnici povijesti bi svoje učenike redovito vodili u muzeje, arhive, knjižnice, arheološka nalazišta, mjesta sjećanja i na razne druge lokalitete.

Facebook – ovako ili onako [05.]

Nastavnici mogu ignorirati Facebook i tako dobiti bitku, ali sve je izglednije da Facebook dobiva rat.

Pinterest – pomoć u organizaciji grafika [06.]

Jesam li baš pravi digitalni lumen kada svake godine iznova na internetu tražim onu super fotografiju ili karikaturu?

HistoryPin – usporedba prošlosti i sadašnjosti [07.]

Ponekad u digitalnoj današnjici poželim biti dijete i vratiti se u onu divnu fazu početnog otkrivanja prošlosti i usporedbe s današnjicom.

 Google pri ruci [08.]

Moraju li digitalni urođenici učiti istu količinu činjenica kao mi nekada ili ih je dovoljno uputiti kako kritički vrednovati informacije nađene na internetu?

Digitalni svjedoci [09.]

Oleg Mandić je u jednom od brojnih intervjua u posljednjih nekoliko godina rekao: „Imao sam prekrasan život zahvaljujući Auschwitzu.“

Budimo lumeni [10.]

Lumen Štrumpf kaže u jednoj epizodi: „Čuli ste što je rekao Papa Štrumpf! Čeka nas veliki posao i zato samo rad, rad, rad.“

Umne mape i druge sheme [11.]

Ponekad poželim da kreativni nered na svom stolu mogu pretvoriti u umnu mapu kako bih dokazao da to nije samo nered.

Računalne prezentacije u poučavanju [12.]

Tjedan za tjednom skačemo od aplikacije do aplikacije bez doticanja najčešćeg digitalnog gosta u razredima – računalnih prezentacija.

Umrežavanje oko povijesti [13.]

Prije nekoliko godina, kada su našim televizijskim ekranima vladali Sulejman i Hurem, učenici su mi više puta rekli da sad znaju o njima više od mene. Odgovorio sam im da to ovisi o perspektivi iz koje gledamo.

 U oblacima riječi [14.]

Držati glavu u oblacima nije baš previše poželjno u školi, ali koristiti oblake u poučavanju može biti korisno.

Digitalno oživljavanje slikovnih izvora [15.]

Slikovni izvori u poučavanju povijesti imaju značajnu ulogu, a online alati nam olakšavaju njihovo korištenje. Tamo negdje daleko iza sedam gora i sedam mora čudesna je zona obrazovanja poznata kao Skandinavija.

Dvije-tri online vremenske crte [16.]

Traženje digitalnih lenti vremena je poput misije na Mars – puno istraživanja s upitnim rezultatima, a možda nam ostanu samo krumpiri (gledali Marsovca?).

 Infografike i lente u poučavanju povijesti [17.]

Prošli smo tjedan naposljetku ipak otkrili odličnu aplikaciju za lente vremena, a uz to ćemo malo tipkati i o infografikama.

 Istraživački projekti malih povjesničara na blogu i wikiju [18.]

Blogovi i razne varijante wikipedije mogu nam poslužiti za istraživanje i prezentaciju rezultata. Razni blogerski i wiki alati promijenili su način korištenja informacija.

 Posebni digitalni alati samo za povjesničare? [19.]

U moru digitalnih alata rijetki su oni koje bismo mogli proglasiti namijenjenima isključivo poučavanju povijesti.

IKT je s Venere, povjesničari su s Marsa [20.] 

Klasičnoj karikaturi povjesničara s povećalom i knjigama u rukama u današnje vrijeme moramo dodati simbol Wi-Fi i digitalne gadgete.

 

 

 

 

 

Vezani članci
Školski portal: Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Naime, sviđalo se to nama ili ne, uspjeh u školi,…

Školski portal: Webinar za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole

Webinar za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole

… organiziraju informativni webinar na temu provedbe ovogodišnjih elektroničkih prijava…

Školski portal: Mogu li vrtićanci promijeniti svijet?

Mogu li vrtićanci promijeniti svijet?

U vrtićima njegujemo zdrav i proaktivan odnos prema okolišu. Da,…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Akcija „Lošinj čita”, proizišla iz suradnje s…

Školski portal: Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Naime, sviđalo se to nama ili…

Školski portal: Tri kategorije učitelja

Tri kategorije učitelja

Michael Linsin, učitelj s 27-godišnjim iskustvom,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…